fbpx

De rebranding van Markant Theater Maashorst

Markant Theater Maashorst. Naast een nieuwe naam, ook een geheel nieuwe communicatiestrategie. Als communicatieteam gingen we hiermee aan de slag. Stap voor stap lieten we gasten het theater nóg meer omarmen. Daarmee brachten én brengen we de communicatie van het theater, de evenementenzaal en het naastgelegen Restaurant Cusco stap voor stap naar een hoger niveau.

Van Markant Uden naar Markant Theater Maashorst

Markant is al ruim 25 jaar van grote cultureel-maatschappelijke waarde in de Udense samenleving. Sinds de gemeentelijke herindeling is Markant nóg nadrukkelijker een cultuurpodium en evenementenlocatie van heel Maashorst. Een hernieuwde communicatiestrategie kon natuurlijk niet achterblijven. Net zoals een nieuwe naam: Markant Theater Maashorst.

Volop groei en vooruitgang

Van het logo, de visuele stijl en het verhaal tot aan de merkwaarden, strategie en slimme inzet van online marketing: we gingen er daadkrachtig mee aan de slag. Daarbij namen we onze collega’s bij Markant mee in het proces en wisten we samen mooie resultaten te behalen. Zoals de groei van het aantal gasten, de positieve reacties van vaste gasten en het toegenomen aantal theatertickets in de voorverkoop. Resultaten die het theater helpen om jaarlijks te blijven groeien.

Flexibele communicatiepartner

Als vaste partner op het gebied van marketing en communicatie, hebben we de recente rebranding stap voor stap vorm gegeven. Waarbij het neerzetten van een sterk en zichtbaar merk centraal stond. Niet één, maar alle facetten zijn daarin belangrijk. Denk aan de communicatiebelofte, het logo en de verschillende samenwerkingen.

De communicatiebelofte: laat je raken!

De belofte van het theater aan de gast; die stond tijdens de rebranding centraal. Mensen laten lachen, hen ontroeren, inspireren en verrassen. Hen raken met al het moois dat theater te bieden heeft. Kortom: Markant Theater Maashorst nodigt bezoekers uit om zich te laten raken!

Het logo: spotlights, hartslag van cultuur en M van Markant

Het logo verbeeldt twee spotlights waarmee Markant Theater Maashorst artiesten in het licht zet én bezoekers raakt. Samen vormen de spotlights een hartslag: de hartslag van cultuur. Cultuur zet iets in beweging; het raakt je. De spotlights vormen daarnaast de letter M van Markant én Maashorst. Vanuit de spotlights word je geraakt en gaat je hart sneller kloppen.

 

De samenwerkingspartners

Van Markant Uden naar Markant Theater Maashorst. Het theater voegde woord bij daad en ging nieuwe samenwerkingen in de regio aan. Bijvoorbeeld met Stichting MuziS in Schaijk. En met bibliotheken in de gehele gemeente. Dit bood nieuwe kansen! Want Markant is het theater van en voor heel Maashorst.

De lancering

Ook organiseerden we een bijzondere onthulling. Deze combineerden we met de seizoensopening op 9 oktober 2022. Tien goede bekenden van het theater stonden in de spotlights en spraken samen hun verbinding met Markant en elkaar uit. Vervolgens overhandigden we de wethouder van Maashorst een gloednieuw programmamagazine. Terwijl hij deze onder luid applaus in ontvangst nam, werkten wij achter de schermen keihard aan het ombouwen van alle communicatiemiddelen van het theater. Van de posters op de toiletten en de bedrijfskleding tot de website en de koekjes bij de koffie: na de pauze was Markant Uden getransformeerd tot Markant Theater Maashorst!

 

Klaar voor de toekomst

Ons team heeft in de afgelopen jaren een mooie basis gelegd voor een effectieve aanpak van communicatie. Deze zorgde voor meer zichtbaarheid, een positieve beeldvorming én een groei van het aantal gasten. Hiermee is Markant Theater Maashorst klaar voor de toekomst.

We helpen je graag!

Wil jij jouw communicatie ook stap voor stap aanscherpen? En ben je op zoek naar een partner die op alle fronten met je meedenkt? Neem dan vooral contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek! We denken graag met je mee!

Ook Leuk!