fbpx

HSG employer brand

HSG: van vacaturetekst tot branding strategie

2019, het jaar dat we Corona alleen nog maar kenden als Mexicaans biertje en het ene na het andere event de revue passeerde. In dat jaar werd onze samenwerking met Holland Security Group een feit.

Als grote speler binnen de beveiliging-, veiligheid- en hospitalitybranche is HSG o.a. actief op festivals en evenementen, maar ook binnen publieke gebouwen en op bedrijventerreinen. Het bedrijf heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. En deze groei wilde men graag doorzetten. Een op het oog opgedroogde arbeidsmarkt op het gebied van beveiligingsmedewerkers leek echter roet in het eten te gooien. Tijd voor actie. Maar hoe? Op dat moment trok HSG bij ons aan de bel. De vraag of wij mee konden denken met het bedrijf zagen wij als een mooie kans. Die we uiteraard met beide handen hebben aangegrepen.

Na een eerste kennismakingsgesprek werd ons duidelijk dat het employer brand een flinke boost kon gebruiken om zo aantrekkelijker te worden voor potentiele medewerkers.

We zijn aan de slag gegaan met het bedrijfsonderzoek en de omgevingsanalyse om te ontdekken wat HSG uniek maakt en waarom het zo leuk is om voor dit bedrijf te werken. Gesprekken met medewerkers gaven ons nieuwe, interessante inzichten die we verwerkt hebben in een branding strategie. Een aanvalsplan waarin we met een centrale boodschap de interne-, externe- en arbeidsmarktcommunicatie de boost geven die het nodig heeft. Allemaal voor dat ene doel: van HSG dé werkgever in de beveiligingsbranche maken.

De eerste stappen voor de uitvoering van het aanvalsplan zijn inmiddels gezet, maar de best is yet to come. Wordt vervolgd dus!

Ook Leuk!