fbpx

Connex

Van idee tot scale-up

Wanneer drie specialisten in de internationale wereld van brandstoffen het gevoel hebben dat de energietransitie beter en sneller kan, is er maar één ding te doen. Juist: zelf de regie nemen. Dat is precies wat Bram, Ralph en Fabian deden in 2020. Met de kennis van duurzame brandstoffen zat het wel goed. Een groot netwerk was aanwezig. En ook een flinke portie ondernemersgeest kon worden afgevinkt. Connex was geboren, het bedrijf dat de brug slaat tussen aanbieders en afnemers van hernieuwbare grondstoffen om zo duurzame brandstoffen te ontwikkelen. Vanuit het HQ in de Van Nellefabriek in Rotterdam gaan de heren samen met hun team vol enthousiasme aan de slag. Dat het runnen van een bedrijf meer is dan alleen een goed idee en de juiste kennis, was vanaf de start helder.

Vanaf dag één wisten de ondernemers dat Connex het ‘anders’ wilde doen dan de gevestigde orde, om zo echt het verschil te maken. Niet alleen in de energietransitie, maar ook als werkgever. Maar hoe doe je dat? Wat komt hierbij kijken? En hoe laat je dat zien? Zo kwamen wij van CLAP Communicatieregie al snel in beeld om het merk Connex vorm te geven.

Het merk Connex

Allereerst zijn we begonnen met het bouwen van een stevige basis. Na een aantal goede gesprekken en merksessies hadden we voldoende input om het verhaal van Connex te schrijven.

We positioneerden Connex als de aanjager van de energietransitie. Immers, zij overbruggen de kloof tussen hernieuwbare afvalgrondstoffen en duurzame brandstof. Twee markten die traditioneel gezien ver van elkaar staan. Connex neemt hierin het voortouw. De organisatie brengt partijen samen in de supply chain. Connex zorgt voor de verbinding, levering en de benodigde ondersteuning. En dat alles op een manier die transparant en prettig aanvoelt voor alle betrokken partijen.

Vanuit de positionering ontwikkelden we de missie, visie en het merkverhaal. NET ZERO! Saving the world tonnes of CO2 by speeding up the energy transition through fast forward: grow in volume and have fun doing so! Oftewel: Connex, energizing the future of fuel.

Het merkverhaal stond, tijd voor ons om een onderscheidende visuele stijl te ontwikkelen. Verbinding, vertrouwen én plezier speelden hier een belangrijke rol. Met een gestroomlijnd logo waarin verbinding centraal staat, een vriendelijk lettertype dat vertrouwd aanvoelt en een volledige ‘bijbel’ met doodles, zorgden we voor een brede glimlach bij Connex. Hiermee stond de basis van het merk; het was tijd om naar buiten te communiceren.

We bouwden een informatieve website waarin we het verhaal en de diensten beschreven. We zorgden dat alle stationary in orde was. We ontwikkelden een winnende contentstrategie voor de socialmediakanalen waarvoor we structureel content creëren.

Start-up naar scale-up

Dankzij het uitgebreide netwerk en de branchekennis, in combinatie met een opvallende positionering in de markt, is Connex snel opgemerkt door verschillende klanten en stakeholders. Tijd om te groeien. Als communicatieregisseurs van het merk Connex hebben we een strategie ontwikkeld die zorgt dat de organisatie zich ook op het gebied van marketing en communicatie blijft ontwikkelen. We nemen hierin een proactieve rol.

Elk kwartaal organiseren we een strategische sessie waarin we gezamenlijk doelen, wensen en acties bespreken en uitwerken. Dit alles met als doel om te laten zien dat Connex de energietransitie op een prettige en transparante manier versnelt. En deze strategie werpt vruchten af. Mede hierdoor heeft het bedrijf inmiddels meer dan 20 (internationale) medewerkers, een uitgebreide klantenkring en leveranciersnetwerk, en draagt het nu al substantieel bij aan de vermindering van de CO2-uitstoot. Binnen minder dan drie jaar kan het bedrijf zichzelf al een scale-up noemen. Als communicatiepartner zijn we daar bijzonder trots op.

Van wervingscampagne tot oplegger

In de afgelopen jaren is er ontzettend veel gemaakt, bedacht en gebeurd. Te veel om in één adem op te sommen. Van het ontwikkelen van talloze socialmediaposts tot het creëren van inspirerende blogs en verhelderende explainer-animatievideo’s. Het meest trots zijn we op de rol die Connex als werkgever vervult en hoe we dat voor ze naar buiten brengen vanuit de filosofie ‘Energizing the future, and having fun doing so’. We kijken daarbij verder dan een wervingscampagne die de organisatie in staat stelt de juiste mensen de vinden, te boeien en doorlopend te enthousiasmeren.

En het beste nieuws: we hebben nog veel meer ideeën in petto! Benieuwd naar wat de toekomst brengt voor Connex? Volg het bedrijf via onze socialmediakanalen of neem een kijkje op www.connex.trading.

We helpen je graag!

Wil jij jouw employer brand ook aanpakken en ben je nieuwsgierig wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan vooral contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. CLAP denkt graag met je mee!

Ook Leuk!