Contiweb haalt the full potential uit employer brand
De aantrekkingskracht voor nieuwe medewerkers vergroten én het werkgeversmerk direct aan laten sluiten bij de gloednieuwe brand identiteit, dat was onze uitdaging!
Al ruim 40 jaar ontwikkelt, bouwt en levert Contiweb uit Boxmeer service aan machines voor de grafische- en verpakkingsindustrie. Een wereldwijde industrie die interessanter is dan ooit door de ontwikkeling van de traditionele offset markt richting de digitale printwereld. Deze verschuiving betekende ook dat het bedrijf soms pittige beslissingen moest nemen om futureproof te worden. Gelukkig heeft dit wel z’n vruchten afgeworpen. Sinds een aantal jaren vaart Contiweb een steady koers. En dat willen ze laten zien. Niet alleen verhuist het gehele bedrijf in april ’23 naar een gloednieuwe locatie, ook heeft Contiweb de merkidentiteit vernieuwd. De volgende stap is om ook de aantrekkingskracht voor (nieuwe) medewerkers te vergroten. Een missie waar wij Contiweb met veel plezier bij helpen.
Realizing your full potential
Door Contiweb werden we uitgedaagd om een sterk employer brand neer te zetten, voor meer bekendheid en meer aantrekkingskracht in de regio. Een uitdaging naar ons hart. Na diverse gesprekken met medewerkers en het bestuderen van het nieuwe merkpaspoort, kwamen we al snel tot een belangrijke conclusie: de nieuwe merkidentiteit sluit perfect aan bij de input en het gevoel dat we kregen van alle medewerkers.
Contiweb zorgt namelijk niet alleen dat klanten hun volle potentieel kunnen benutten, hetzelfde geldt ook voor de medewerkers. Bij Contiweb krijgt iedere collega alle ruimte om te laten zien wat ‘ie in huis heeft en om zich optimaal in te ontwikkelen in breedste zin, individueel en als teamlid. Realizing your full potential past perfect als pay-off voor het corporate brand, maar ook voor het employer brand. In ons plan van aanpak werd deze belofte het uitgangspunt.
Het ‘Contiweb’
Het hoofdingrediënt was bepaald, maar we miste nog de kers op de taart. Om de werkgeversmerkbelofte te laden, visualiseerden we ‘Het Contiweb’. Het virtuele web met de benodigde kennis en ervaring die voor handen is bij Contiweb. Hieruit kunnen medewerkers putten om zijn of haar volle potentieel te benutten. Dus wat je persoonlijke ambitie ook is en welke skills je ook wilt ontwikkelen? Als je bij Contiweb aan de slag gaat, maak jij de keuze om te worden wie jij wilt zijn.
Van plan tot de basis op orde
Het concept lag er, dus waren wij klaar om een activatiestrategie te ontwikkelen. Het grote doel hierbij was natuurlijk om nieuwe collega’s te vinden en alle collega’s te binden. In het plan van aanpak beschreven we aan de hand van onze vijf pijlers; brand, person, proces, journey en campagne wat hiervoor (bij voorkeur) moet gebeuren. Tijd voor de volgende fase, tijd voor productie. Om het employer brand een gezicht te geven zetten we een aantal collega’s in diverse settings op de gevoelige plaat. Aan de hand hiervan maakten we diverse aantrekkelijke visuals in ‘Contiweb stijl’. Last maar zeker not least bouwden én schreven we een gloednieuwe werken-bij-website in drie verschillende talen. ‘De basis op orde’ noemen wij dat.
Tijd voor zichtbaarheid
Na een zorgvuldige voorbereiding is de campagne in februari ’23 van start gegaan. Middels diverse online- en offlinemiddelen moet iedereen met affiniteit voor techniek in de regio Boxmeer in aanraking komen met Contiweb. Het maakt ons absoluut trots, dat de eerste positieve resultaten al direct merkbaar zijn; nog niet eerder is Contiweb zo actief benaderd. Samen met hr- en marketingteam van Contiweb bouwen wij ondertussen met veel (onderling) plezier verder aan het employer brand. Kijk voor meer informatie en achtergrond eens rond op werkenbijcontiweb.nl.
We helpen je graag!
Wil jij jouw employer brand ook aanpakken en ben je nieuwsgierig wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan vooral contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. CLAP denkt graag met je mee!