fbpx

De juiste ‘tone’ voor employer branding

De impact van de copywriter op een werkgeversmerk

Bij CLAP draait het om communicatie. Om het creëren van merkbeleving die mensen raakt. Ons werk aan employer branding is daar een perfect voorbeeld van. Dit gaat veel verder dan het schrijven van een vacaturetekst. Het gaat om het vertellen van een verhaal dat de cultuur, missie en visie van een bedrijf tot leven brengt. Het is dat merkverhaal en de bijbehorende ervaring die van bestaande medewerkers ambassadeurs maakt, en van potentiële medewerkers instant fans.

De copywriter speelt hierin een voorname rol. Als schrijver maakt hij het employer brand tastbaar en vertaald hij de merkwaarden naar een aansprekend verhaal. Het schrijven van dergelijke teksten vraagt om een goed begrip van wat het bedrijf uniek maakt en wat de ideale werknemer zoekt. Dit betekent dat je als copywriter zowel strategisch als creatief moet zijn, met een luisterend oor en een scherpe pen, altijd op zoek naar manieren om de bedrijfscultuur authentiek en inspirerend te presenteren.

Hoe je dat doet? Onze copywriter vertelt je hieronder meer:

Het belang van de juiste tone of voice

Bij CLAP weten we hoe belangrijk de juiste tone of voice is. Het is meer dan alleen een schrijfstijl; het is de persoonlijkheid van een merk. De copywriter zorgt ervoor dat iedere tekst – van social media posts tot werken-bij-websites – deze unieke stem draagt. Waarom is dat zo belangrijk? Een herkenbare en consistente tone of voice kan het verschil maken tussen een boodschap die blijft hangen of snel wordt vergeten. Misschien zelfs het verschil tussen een sollicitatie of een gemiste kans.

De goede tone of voice zorgt ervoor dat jouw merk resoneert met de doelgroep. Het spreekt hun taal, weerspiegelt hun waarden en zorgt voor een connectie. Dit vraagt om maatwerk, inzicht in de doelgroep en een flinke dosis creativiteit. Je moet je inleven in zowel de werkgever, de medewerkers als de potentiële kandidaten om een verhaal neer te zetten dat impact maakt.

Samenwerking en teamspirit

Bij CLAP geloven we ook sterk in de kracht van samenwerking. We staan dan naast HR om ervoor te zorgen dat elk stuk content – van de werken-bij-site tot aan wervingscampagnes – volledig in lijn is met de bedrijfscultuur en personeelsdoelen. Zo werken we aan een aantrekkelijk verhaal en strategisch geheel. De manier om ervoor te zorgen dat potentiële medewerkers zich aangesproken voelen en de juiste kandidaten zich actief aangetrokken voelen tot de organisatie.

Nieuwsgierig hoe we dit bij CLAP in de praktijk doen?

Neem dan een kijkje in onze blog #trotsop DAKaccent. Wat ons betreft een mooi voorbeeld hoe de tone-of-voice van het werkgeversmerk de cultuur van het bedrijf weerspiegelt.

 

Continu werken aan je merk

Een employer branding-strategie is niet statisch. CLAP staat altijd in verbinding met de HR-teams en ons team specialisten zoekt continu naar manieren om onze aanpak verder aan te scherpen. Dit betekent dat we niet alleen reageren op de behoeften van vandaag, maar ook proactief inspelen op trends en ontwikkelingen in de arbeidsmarkt van morgen. Natuurlijk mogen de mogelijkheden van ai hierin niet ontbreken.

Klaar om samen de juiste talenten aan te trekken? Neem contact met ons op! Bij CLAP werken we samen met jou om employer branding naar een hoger niveau te tillen. Wij zorgen dat jouw merk het applaus krijgt dat het verdient!

Hulp nodig? Bel ons gerust.

Ook Leuk!