fbpx

12,5 jaar CLAP Communicatieregie: de eerste keren

Yes! Wij vieren ons koperen jubileum, want CLAP Communicatieregie bestaat sinds 1 april 12,5 jaar. En nee, dat is zeker geen grap. Een mooi moment om terug te blikken op bijzondere momenten en ‘eerste keren’ die ons brachten tot waar we nu staan. Ook kijken we vooruit. Want wensen, dromen en plannen? Die hebben we volop.

De eerste . . . meeting

Die vond plaats tussen oprichters Mirjam van Lamoen en Sjoerd Bouw, destijds eigenaren van Het Regelbureau en ConnActive Partners. “In onze ideeën vonden we een match”, vertelt Sjoerd. “Ook konden we elkaar versterken. Het Regelbureau was goed in het plannen en organiseren van communicatieprojecten; ConnActive Partners in het ontwikkelen, bewaken en bijsturen van communicatiestrategieën. Al snel bundelden we onze krachten: CLAP Communicatieregie was een feit.”

 

De eerste . . . kantoorlocatie

“We werden in 2011 de eerste ‘bewoners’ van De Ideeënfabriek. Een zakelijk thuis voor ondernemers met creatieve, inspirerende en innovatieve ideeën. Een perfecte match dus! Nog steeds voelen we ons hier helemaal thuis. Het is de uitvalsbasis en ontmoetingsplek voor ons flexibele communicatieteam, waarvan de regisseurs ook regelmatig op locatie bij klanten werken.”

 

De eerste . . . collega’s

“In het begin bestond ons team uit slechts een aantal collega’s, onder wie Mirjam en ik. Ook onze regisseur Monique en editor Michelle waren van de partij. Vervolgens groeide het team gestaag: we verwelkomden jaarlijks 1 á 2 collega’s. Allemaal creatieve en gedreven professionals die veel voor elkaar overhebben. Juist daar zit onze kracht: we bedenken concepten én zorgen dat deze gerealiseerd worden. Als we ergens ‘ja’ op zeggen, gaan we er volledig voor. Zo zeiden we jaren geleden ’ja’ tegen de Breakout Run, die ons team traditiegetrouw ieder jaar uitloopt!”

 

 

De eerste . . . kop koffie

“Geloof het of niet, maar die dronk ik als fervent liefhebber uit, jawel, een Senseo-apparaat. Dat duurde gelukkig niet lang. Tegenwoordig bestel ik mijn favoriete koffie graag bij de barista’s van De Ideeënfabriek. Voor mij vormt koffie de sleutel tot veel creatieve processen. De beste concepten ontstaan vaak in ontspannen sfeer, bijvoorbeeld wanneer je elkaar ontmoet onder het genot van een kop … koffie!”

 

De eerste . . . klanten

“Dat waren onder andere IBN en Asset Facility Management, nu onderdeel van Facilicom. Wat we voor hen doen, blijft ons specialisme: als extern communicatieteam de communicatie rondom merken versterken en regisseren. Zo pakten we voor Asset Facility Management de gehele communicatie op: van de interne communicatie (inclusief bijzonder jubileumevent in Rome) en externe positionering tot de mailings, websites, presentaties en onderzoeken die zelfs naar de Tweede Kamer gingen. Ook voor IBN pakten en pakken we met ons hele team zowel tactische als operationele zaken op. Een relatie waarvoor we tot op de dag van vandaag waardevol werk verrichten.”

 

De eerste . . . events die bijblijven

“Wil je écht beleving rondom jouw merk of dienst creëren? Zorg voor beleving; laat mensen samen herinneringen maken. De locatie, het programma, de muziek, het tijdspad … als alles klopt en je dat koppelt aan je merk, dan voelt iedere gast wat de bedoeling is. Daar kunnen vele andere vormen van communicatie niet tegenop! Zo organiseerden we ooit een Businessevent in Uden: Secret Mission. De unieke locatie, de Vliegbasis in Volkel, in combinatie met een gestroomlijnd en verrassend programma, maakten het event onvergetelijk. Ook blijft Mindfood, een meerdaags congres van Rabobank in samenwerking met diverse grote spelers in de foodbranche, me nog altijd bij. Gasten werden geïnspireerd en aan het denken gezet over de toekomst van voeding. Belangrijke momenten waar we graag aan bijdragen, vooral in de vorm van een ijzersterk verhaal.”

 

Het eerste . . . bijzondere concept

“Die zijn er veel; een daarvan is ‘Hier houden we van’, een citymarketing-concept dat we jaren geleden maakten voor ‘ons eigen’ Uden. Inwoners zijn trots op Uden; ze zijn hier geboren en blijven er met veel plezier wonen. Die liefde voor de gemeente (die nu Maashorst heet), gaven we een gezicht. Daarbij zetten we het ‘wij-gevoel’ centraal. Rondom het concept organiseerden we de complete marketing. Met als hoogtepunt? Een event waarin Uden 24 uur open was met een programma waarin zo’n 60 events georganiseerd werden. Ik denk nog graag terug aan de grote colorrun waarmee we het event openden.”

 

Het eerste . . . pinch me-moment

“Die heb ik meerdere gehad. Bijvoorbeeld tijdens een event in het Philips Stadion en het behalen van succesvolle merklanceringen. Dicht bij huis blijft het Business Event van 2015 een bijzonder moment. Als je de aftermovie bekijkt, begrijp je vast waarom. Telkens wanneer we merken van klanten versterken, raakt het me. Helemaal wanneer die merken iets bijdragen aan de samenleving. Denk aan de CSU Innovatie Award die we dit jaar voor de zesde keer oppakken: hiermee krijgen innovatieve ondernemers een podium en worden grote veranderingen teweeggebracht. Of aan Markant Theater Maashorst dat bijdraagt aan verbinding en cultuur in de regio en IBN dat mensen kansen op de arbeidsmarkt biedt. Andere voorbeelden zijn VITALOGIE Magazine waarmee we werkend Nederland inspireren om aan de slag te gaan met vitaliteit en werkgeluk. En niet te vergeten: het studententeam Solid en de scale-up Connex die zich beiden maximaal inzetten voor het versnellen van de energietransitie.”

 

 

Het eerste . . . zilveren jubileum

“Onze toekomstvisie is helder: blijven groeien en ontwikkelen om nóg meer applaus voor onze klanten te genereren. Het liefst gelijkgestemde ondernemingen waarmee we voortdurend stappen zetten. Voor wie we steeds ‘the next step’ toevoegen. Staat het een? Dan gaan we verder met het ander. Ik zie ons doorgroeien naar dé partij die nog meer relevante innovaties verderhelpt en daarbij al in een vroeg stadium aanhaakt. Van scratch af samen een merk vormgeven, van toegevoegde waarde zijn, groei versnellen en daarmee dromen waarmaken. Dat doen we het liefst en daar ligt ook onze kracht!”, besluit Sjoerd enthousiast.

 

Op naar de volgende 12,5 jaar CLAP Communicatieregie, doe je mee?

Samen applaus genereren? En jouw dromen laten uitkomen? Wij denken graag mee. Kom gerust eens langs voor een kop koffie. Geen Senseo, dat beloven we ;).

Ook Leuk!