Vitalogie magazine is hier
“Vitalogie magazine inspireert en motiveert werkend Nederland om met vitalogie aan de slag te gaan én te blijven. Het magazine staat vol praktische tips, inspirerende verhalen en boeiende achtergronden. Pik eruit wat jou aanspreekt, probeer het uit en kijk wat het voor en met je doet! Zo helpt Vitalogie magazine jou, je collega’s en je organisatie vitaal en gezond te worden én te blijven. Thuis en op kantoor. Dat werkt wel zo lekker.”
Bladenmaken, bij CLAP zijn we er dol op. Waar we digitaal lekker snelle, rake boodschappen maken om vlot te scrollen en te klikken, biedt een magazine alle tijd en ruimte voor een complete ervaring. Kwalitatief en intensief, in het ritme van de lezer zelf. Het magazine vertelt het verhaal, letterlijk. Dus toen Vitalogisch ons benaderde om mee te denken over hun droom, een magazine over vitaliteit voor werkend Nederland, jeukten onze handen direct. Over werkplezier en zingeving gesproken!
CLAP vertelt het verhaal
Doel van het magazine: werkend Nederland inspireren en motiveren om werk te maken van vitaliteit. Nuchter, prikkelend, praktisch en persoonlijk. Een onafhankelijk magazine, dat blijvend kan inspireren en vaker dan eens impact maakt. Een productie van CLAP Communicatieregie in nauwe samenwerking met Vitalogisch.
CLAP’s ervaren bladenmaker Chantal nam als hoofdredacteur de touwtjes strak in handen en realiseerde de eerste editie van het magazine. Pionieren. Enthousiasmeren. Informeren. Interviewen. En schrijven, veel schrijven. Het team van CLAP schreef op basis van gesprekken en interviews met experts over uiteenlopende onderwerpen binnen de vitalogie, van management en creativiteit tot life events en sportprestaties. Ze spraken onder andere met (ex-) psychiater Bram Bakker, televisiekok Sandra Ysbrandy, generatiespecialist dr. Aart Bontekoning, creatief brein Barbara Tammes, Nederlands eerste vitaloog Klaas Koster en sportman/schrijver Mark Tuitert.
CLAP vertelt ook het verhaal áchter het magazine
Naast de redactionele inhoud startten we ook direct de marketing van het nieuwe blad. Van abonnementenbeheer tot coverpresentatie. De website vitalogiemagazine.nl werd gerealiseerd, de online marketing en het beheer van social kanalen opgestart en het lanceringsevent minutieus voorbereid. Een fikse teameffort, die de nodige vitale energie deed oplaaien binnen (en buiten) de muren van CLAP. Dat alleen al is iets om waanzinnig trots op te zijn.
En nu ligt het er echt. De eerste editie van Vitalogie magazine is een feit. Het eerste exemplaar is uitgereikt aan man-op-de-cover Mark Tuitert, uit handen van Klaas Koster. En dat allemaal tijdens een evenement in het teken van ‘de dag van de vitalogie’ in Markant Uden. Vitalogie magazine verschijnt 2x per jaar, dus we zijn alweer aan de slag met de redactionele voorbereiding voor de tweede editie.
Vitaal leesvoer, ook voor jou!
Ben jij benieuwd naar wat deze energieke samenwerking met het team van Vitalogisch, maar ook met alle andere betrokkenen, heeft opgeleverd? Kijk dan vooral even op vitalogiemagazine.nl. Het magazine is verkrijgbaar in verschillende abonnementsvormen, zowel persoonlijk als zakelijk. Laat je inspireren door het eerste echte magazine over vitaliteit voor (heel) werkend Nederland: Vitalogie magazine.