fbpx

DAKaccent

Het employer brand van DAKaccent

Na eerder succesvol gewerkt te hebben aan een sterk merkverhaal en een presentatiewebsite was het voor het Oisterwijkse dakdekkersbedrijf DAKaccent tijd voor het werkgeversmerk. Wat begon met de vraag of we een aantal vacatureteksten wilden redigeren, liep uit op de geboorte van Pat & Peer, de gezichten voor het employer brand van DAKaccent. Want hoe breng je het collegiale familiegevoel, de fijne samenwerking, het belang van een goede werk-privébalans en de liefde voor het vak op het dak beter over dan met de ervaren en gezellige Peer en met de leergierige aanpakker Pat?

Van vacaturetekst naar employer branding

Het merk DAKaccent staat als een huis. Onder de noemer ‘gewoon goed’ werkt het bedrijf met 80 vaklui, verdeeld over twee vestigingen in het Brabantse Oisterwijk en het Zuid-Hollandse Berkel en Rodenrijs, aan projectmatige dakrenovatie en onderhoudsbeheer van platte daken voor tal van professionele opdrachtgevers. En dat doet het bedrijf met succes! Het bedrijf is groeiende en wil dit ook de komende jaren blijven doen, maar wel met behoud van kwaliteit. Hiervoor zijn goede dakmensen nodig. Een uitdaging die je dan ook niet oplost met een goede vacaturetekst alleen. Er moest dus meer gebeuren. Het werd tijd voor de bouw van een sterk werkgeversmerk.

Plan de campagne

Ons team van communicatieregisseurs ging bij DAKaccent op locatiebezoek om gezamenlijk de wensen, de kern en de richting te bepalen. Om dit goed in kaart te brengen, hebben we twee uitgebreide groepsgesprekken gevoerd met de directie en werknemers over het werken bij DAKaccent, nieuwe collega’s, huidige werving en wensen.

De medewerkers zijn vakmensen die het vak op het dak verstaan. En zo zien zij het bedrijf DAKaccent ook. DAKaccent staat voor kwaliteit, zonder dit van de daken te schreeuwen. Ze zijn ‘gewoon goed’ in wat zij doen.

Een perfect haakje voor ons dus, dat we vertaalden naar het wervingsconcept waarin we de waarden koppelen aan de bedrijfsnaam: “Hé Vakdekker, versta jij het DAKaccent?” Deze oproep laten we doen door de twee collega’s Pat & Peer.

Pat & Peer

De twee vriendelijke en vrolijke collega’s Patrick en Peter – of Pat & Peer zoals zij het zelf zeggen – zijn de uitnodigende gezichten van DAKaccent. Ook al komt Pat duidelijk uit de omgeving van Rotterdam en spreekt Peer 100% Brabants, de mannen verstaan elkaar in de taal van hun ambacht. Afschot. Bitumen. Compartimentering. Voor hen een ABC-tje. Ondanks de verschillende woonplaatsen spreken ze het DAKaccent. Brabo Peer zegt: “Keigoed!”, Rotterdammert Patrick roept: “Topper!”. Samen zijn zij de spreekbuis van DAKaccent. Het collegiale familiegevoel, de fijne samenwerking, het belang van een goede werk-privébalans, de liefde voor het vak; alles wat DAKaccent onderscheidt en bijzonder maakt, maken zij bespreekbaar.

Campagne van concept tot casting

Een werken-bij-website, posters, social ads, Google ads, social content, banners voor op de bouw, stickers voor op de bussen, vaantjes voor de achteruitkijkspiegels. Alles in goed overleg tot in de puntjes ontworpen, gemaakt en geleverd. Maar eerst moesten we onze helden Pat & Peer een gezicht geven, letterlijk.

De casting van de juiste acteurs, de scripts, de filmdagen; er komt nogal wat kijken bij zo’n plan. Wij hebben het allemaal mogen verzorgen. De productie van film en fotografie ging van een leien dakje.
Tussen de vorst en de vele regenbuien door hebben acteurs, cameraploeg en andere betrokkenen met veel inzet en plezier gewerkt. Ook de ploeg van DAKaccent bleek zeer bereid zich in te zetten voor het werven van nieuwe collega’s. Een aantal heeft dan ook een rol in de films. Heel uitnodigend.

Trots op het employer brand van DAKaccent

Na de geboorte van Pat & Peer, was het tijd om ze intern te presenteren. Twee dagen voorafgaand aan de lancering hebben we met twee waarmakers van CLAP de campagne gepresenteerd voor een publiek van meer dan 80 dakdekkers. Voor iedereen een heel bijzondere gelegenheid, want alleen met kerst zijn alle medewerkers bij elkaar ónder een dak. En niet alleen het team van DAKaccent zelf is enthousiast; de eerste reacties op de wervingscampagne waren na het eerste weekend al binnen!

Pat & Peer zijn het levende bewijs van het employer brand van DAKaccent. We zijn dan ook maar wat trots op de samenwerking en het vertrouwen dat we alles van A tot Z hebben mogen regisseren.

Oh, die vacatureteksten hebben we trouwens ook in het concept gegoten en herschreven. Ga naar www.werkenbijdakaccent.nl om Pat & Peer te leren kennen.

We helpen je graag!

Wil jij jouw employer brand ook aanpakken en ben je nieuwsgierig wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan vooral contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. CLAP denkt graag met je mee!

Ook Leuk!